Tijd om koffie te herontdekken: Momentum®, dé pour-over koffie-ervaring van Melitta® die u volledig tot rust brengt

Uniek design, perfecte smaak – Melitta geeft een nieuwe interpretatie aan de bereiding van filterkoffie

In een wereld waarin alles te snel gaat, heeft Melitta een concept bedacht om de tijd in ere te herstellen. Melitta lanceert een nieuw premium assortiment met een high-end design en de nieuwste technologie voor superieure pour-over koffiebereiding, waarbij smaak en beleving centraal staan. Met Melitta® epos®, AMANO, of epour® bereidt u uw koffie in alle rust en met grote verfijning, net zoals u hem met de hand zou zetten. Melitta biedt niet alleen een unieke koffiebeleving, maar zet ook een nieuwe standaard in slow koffiebereiding en bewijst dat filterkoffie niet zomaar filterkoffie is. Met andere woorden, het is de ultieme koffie-ervaring die u volledig tot rust brengt in als maar drukkere tijden en een totaalbeleving vormt voor alle zintuigen.

Wilt u graag één van de Momentum producten van Melitta testen? Stuur dan een mailtje naar [email protected]

"Consumenten zijn op zoek naar oplossingen die hen individuele momenten van genot bieden. Melitta speelt in op deze behoefte met nieuwe, innovatieve productconcepten in een hoogwaardig design", zegt Susanne Brand, hoofd Premium Range bij Melitta Group. Het nieuwe assortiment wordt gekenmerkt door innovatieve bereidingsmogelijkheden en een aantrekkelijk design. Eenvoudige, moderne kleurstellingen in mat zwart/zilver of mat zwart/goud en minimalistische vormen creëren de basis voor het hoogwaardige design.”

De Melitta® EPOS® is het eerste elektrische pour-over filterkoffiezetapparaat met geïntegreerde molen, en zet eersteklas koffie alsof die met de hand wordt bereid. Bij de Melitta® epour® draait alles om puur koffiegenot, dankzij de innovatieve zettechniek en de individuele zetprofielen. Het koffiezetsysteem Melitta® AMANO combineert smaak, functionaliteit en innovatief design en zal daardoor vooral indruk maken op koffieliefhebbers, die koffie het liefst met de hand bereiden. Ten slotte zijn er de Melitta POUR OVER koffiefilters, met een unieke papierstructuur speciaal ontwikkeld voor het Pour Over-bereidingsproces. Melitta omkadert het nieuwe premiumassortiment ook via de socialemediakanalen met #yourmomentum.

Melitta® EPOS® - Handgezet met één druk op de knop

Wanneer het allemaal snel moet gaan, kan het met Melitta® EPOS® een pak rustiger. Het eerste elektrische pour-over koffiezetapparaat met geïntegreerde molen staat voor eersteklas koffie alsof deze met de hand wordt bereid - gewoon met één druk op de knop. Dankzij de open filter ervaart u het bereidingsproces met al uw zintuigen. De wateruitloop draait 360°, waarbij tegelijkertijd de richting en waterstroom veranderen. Zo wordt de koffie optimaal bevochtigd over het hele oppervlak, geïnspireerd door de cirkelvormige bewegingen waarmee koffie met de hand wordt opgegoten. Het perfecte aroma is te danken aan de voorbesprenkelingsfunctie, waardoor de koffie de tijd krijgt om te 'bloomen'.

De verschillende koffiezetprofielen zorgen ervoor dat uw koffie altijd heerlijk smaakt, of u nu 2 of 8 kopjes koffie zet. Dankzij de geïntegreerde koffiemolen kiest u zelf hoe fijn of grof uw koffiebonen worden gemalen, rechtstreeks in de filter. En ook de koffiesterkte kan u naar eigen smaak instellen, van mild tot sterk. Vervolgens maalt de Melitta® EPOS® automatisch de juiste hoeveelheid koffie op basis van het gewenste aantal kopjes. Naast het uitneembare bonenreservoir en waterreservoir zorgt het moderne touchscreen voor een bijzonder hoge gebruiksvriendelijkheid. Het esthetische, open design en de innovatieve producteigenschappen maken van de dagelijkse koffiebereiding een bijzondere belevenis. De Melitta® EPOS® is verkrijgbaar in de kleuren mat zwart/goud en mat zwart/chroom. ​

Aanbevolen niet bindende verkoopprijs: € 319,95

Melitta® epour® - Filterkoffie heruitgevonden

De Melitta® epour® brengt koffiebereiding op een nieuw niveau. De Melitta® epour® schakelt automatisch tussen vier verschillende koffiezetprofielen voor een optimale koffie-extractie volgens de hoeveelheid die wordt bereid. Dat maken de sensoren in de watertank mogelijk, die de hoeveelheid water meten en automatisch de draairichting en -duur van de 360°-wateruitloop aanpassen. Dit garandeert een perfect evenwichtige smaak, of u nu veel of weinig koffie zet.

De wisselende draairichting van de wateruitloop garandeert een nauwkeurige, gelijkmatige verdeling van het warme water. De geïntegreerde voorzetfunctie zorgt voor optimale omstandigheden nog voordat het eigenlijke koffiezetten begint en laat de koffie langzaam opbloeien. De koffie kan dan langzaam 'bloomen', een reactie die ook met het blote oog zichtbaar is. Hierbij vormen gassen die ontstaan tijdens het brandingsproces kleine belletjes aan het oppervlak waardoor de fijne koffiearoma's volledig tot ontplooiing kunnen komen.

Dankzij de zetprofielen wordt het water vervolgens op een ideale manier over de koffie gegoten – afgestemd op de gewenste bereidingshoeveelheid. De Melitta® epour® is verkrijgbaar in de kleuren mat zwart/goud en mat zwart/chroom.

Aanbevolen niet bindende verkoopprijs: € 219,95

Melitta® AMANO - De ultieme pour over-set

De Melitta® AMANO is bedoeld voor iedereen die koffie het liefst met de hand bereidt en graag zijn eigen koffieritueel creëert. Melitta® AMANO keert terug naar de essentie van het pour-over koffiegebeuren. Uniek aan het AMANO koffiezetsysteem is dat je de uitgangen van de filterhouder kunt sluiten, om zo de koffie optimaal te bevochtigen: deze voorbesprenkeling is de ideale voorbereiding voor het verdere extractieproces. Giet wat water over de versgemalen koffie, voldoende om die gelijkmatig te bevochtigen. Zo komen de koffiearoma's vrij en zal de koffie nog beter 'bloomen'. Zodra de bloomingfase voorbij is, kunt u de uitgangen van de filterhouder weer openen. Giet het water langzaam en gelijkmatig over de gemalen koffie en vorm daarbij concentrische cirkels. De filtergroeven en de twee uitlopen zorgen voor een optimale doorstroming.

Het slimme design van het pour-over koffiezetsysteem kenmerkt zich door eenvoudige elegantie en functionaliteit – hoogwaardige materialen maken het product compleet. De uitneembare filterhouder, de unieke ribstructuur en de geïntegreerde druppelstop zorgen voor een bijzonder hoge gebruiksvriendelijkheid. Het Melitta® AMANO koffiezetsysteem is verkrijgbaar in de kleuren mat zwart/goud en mat zwart/zilver.

Aanbevolen niet bindende verkoopprijs: € 109,95

Melitta® POUR OVER koffiefilters - Meer dan een stukje papier

De filter vormt een centraal element in de bereiding van slow koffie. Het Melitta® Premium assortiment wordt vervolledigd door speciaal ontwikkelde pour-over koffiefilters. De kwaliteit van uw koffie houdt rechtstreeks verband met het filterpapier dat u gebruikt. Pour Over-koffiefilters perfectioneren wat onze filters sinds het prille begin doen: de beste smaak in de beste koffie naar boven halen.

De unieke papierstructuur is speciaal ontwikkeld voor het Pour Over-bereidingsproces. Van de ideale doorlooptijd van de koffie tot de extractie van de aroma's uit de gemalen bonen. Niets wordt aan het toeval overgelaten. De fijne microporiën en de nieuwe papierformule zorgen voor een bijzonder gelijkmatige extractie. Het papier van de Pour Over-koffiefilters heeft een bijzondere eigenschap: de vezels zijn minder strak geweven. Deze speciale, bijzonder doorlatende structuur zorgt voor een kortere en gelijkmatige filtering, wat alleen maar voordelen heeft voor het Pour Over-bereidingsproces: een perfect uitgebalanceerde contacttijd tussen de gemalen koffie en het water. Die eigenschap speelt een bepalende rol, aangezien koffie bij langdurig contact een bittere smaak krijgt. De Melitta® POUR OVER koffiefilters zijn meer dan alleen maar een stukje papier.

Het Momentum®-assortiment van Melitta® - Gecertificeerde kwaliteit

De bereidingstechnologie van de Melitta® EPOS® en epour® werd bekroond met de gouden boon, het keurmerk van het European Coffee Brewing Center (ECBC) in Oslo. Dat label wordt alleen toegekend aan koffiezetapparaten die voldoen aan de hoogste Europese kwaliteitsnormen voor koffiebereiding. Het krachtige verwarmingselement van de Melitta® EPOS en epour® garandeert een ideale, constant hoge zettemperatuur van 92 tot 96°C en het innovatieve wateruitloopsysteem zorgt voor een optimale doorlooptijd van vier tot zes minuten. Uitstekende koffiekwaliteit, zwart op wit. Daarom geeft Melitta een verlengde fabrieksgarantie van drie jaar op de Melitta® EPOS® en epour®. Ook de Melitta® AMANO werd bekroond met een Red Dot Award voor zijn innovatieve design.

Alle informatie en video's rond het premium Momentum assortiment van Melitta® ​ vindt u op: melitta-momentum.com en op het YouTube kanaal van Melitta.

Stijn Grobet

PR/ IM Consultant, Remy Communication